urinvägsinfektion!!! huua

Har blivit lite uppehåll här nu. Men fick åka in till sjukhuset med min Devin på Måndakvällen o stanna i två nätter. Himla typiskt ju. Eftersom det var första kvällen som Marcus skulle iväg med jobbet till Sthlm över en natt.

Men började med att han sov himla länge, tänkte va skönt. Hann o dona o meka lite med mig själv. Sen skulle vi iväg på första föräldragruppen kl 10. Så var tvungen o väcka honom för o ge honom lite mat innan o klä på han osv. Sen åkte vi iväg, o han hann o somna på den korta sträckan. Kom dit o vi börja snacka o allt, o han bara sov. Tänkte att va tråkig han e, så ville väcka honom. Men han var väldigt gnällig o typ somnade sittandes hela tiden. Tänkte att vafan han som brukar älska o komma ut o sånt, men nä inte idag. Sen när de var dags o mäta o väga så bar sköterkan honom o sa att va varm han e, jo jag kände de med sa jag. Men var hur jäkla varmt i de lilla rummet vi satt i så spekulerade inte mer i de. Ganska stressigt den dagen med o varmt, men tog av honom kläderna o la honom på soffan. Sen innan jag skulle skjutsa marcus till vimmerby för han skulle bli upp plockad där så kände jag att fan han e riktigt varm. När jag kom hem var klockan ganska mycke, o jag hade ingen temp. Så tänkte att jag skulle gå o köpa de så fort som dagen efter. Men som tur va så hade kusinen en temp jag fick låna o wooop 39.3 grader!

ringde in på en gång o hon vela lite om jag verkligen skulle få åka in. haaaaaaaallå tänkte jag, ett barn på under 3 månader ska inte ha feber!! o han hade till o med väldigt hög! hon skulle höra med läkarn o sen höra av sig igen. ringde ganska omgående o jag fick åka in. Fick med mig sandra. Trodde aldrig att vi skulle få vara kvar, hade väl packat med mig lite mer isf...Men vi fick ligga över för dom hitta inte anledningen till den höga febern. Den hade stigit till 39,5 med. Fasiken vad dom stack i han stackarn. båda händerna o fötterna e plåstrade. kiss tester o allt möjligt. Så vi satt fast i rummet o fick inte gå ut för att dom inte visste vad de var. inga tester visade ngt udda heller. Men men febern la sig o han mådde jätte bra. flörta skapligt med personalen, bara skratta hela tiden. Både gott o ont, för va två sköterskor som kom in hela tiden för att bara titta på honom. o jag ville helst bara vara ifred, var så jäkla trött!!!

Men till slut så hitta dom att han fått urinvägsinfektion. Men som inte gör ont el liknade för honom som tur e. Och det var vanligt att bebisar hade det, speciellt pojkar sa hon. O de hade inget o göra med varken ammning, hygien eller ngn som varit sjuk i närheten. så skön skönt att de inte var ngt allvarligt o att han e på topp igen =) min finaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0