Fosterljud

Lyssnade som sagt på Hjärtljudet igår. Det slog ju absolut inte Ultraljudet som vissa tycker. Men självklart var det kul, 140 slag i min. Eller det varierade himla mycke, men de var de som skrevs på papprerna iaf =) Har ju hört lite myter om att om det är en kille så ligger det under 140, och är det en tjej över. Mitt blev i mitten såatt där kan jag nog inte få ut så mkt info ifrån.
 Dom tog blodprov på mig denna gången med, uscha gillar jag inte. Fick lite klagomål på mitt blodvärde, hon såg allt att jag inte ätit ngt på hela dagen.. Måste skärpa mig lite med de. Hade sjunkit från 141 till 122. Konstigt eftersom jag fick ju verkligen inte i mig ngt alls i början o då såg allt hur bra ut som helst. Jaja, skulle börja med lite järntabletter iaf. Jag har ju inga problem med o äta längre så =) Hon mätte o grejer med o allt såg bra ut, var lite rädd eftersom alla säger att magen e så liten. Barnmorskan sa att det syntes mindre på dom som hade bättre magmuskler? Haha, vilka muskler? Och att de syntes mer på dom som tidigare haft barn med eftersom magen då inte orkar lika mycke. Men men hon sa iaf att min mage inte alls såg för liten ut. Så de så ;)

Men barnmorskan verkade stressad o inte så pratvänlig. Var synd för jag har så många frågor. Men hon kändes mer som piss i motvind så höll några för mig själv. Fick dock ur mig om jag fick göra ett till UL... Men näe. Kanske lite längre fram om jag fortsätter o tjatar. Men dåligt tycker jag. 

Marcus var helt underbar igår. Innan vi skulle gå o lägga oss så la han örat mot min mage, vi läste att man kunde höra barnet ibland, alltså hjärtslagen så vi testa. Men han trodde inte att de var barnet som han hörde utan bara min puls. Men han kunde känna varenda rörelse sa han =) Jag kunde känna hur barnet tryckte sig emot honom, och den blev genast riktigt livlig. Var inte alls samma grej som när han bara lagt handen över. Nu vill vi verkligen att krypet ska växa färdigt o komma ut! Fick ett sms imorse av älskling där han fråga om vi inte kunde åka o föda nu, Javars jag hade inte klagat. Skulle nog vilja spola fram tiden tills de e dax =)

Jag är idag i vecka 25 :) 
På bilden är jag i Vecka 23 o ligger på playan i Mexico <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0