Barnmorskan

HA! Idag tvinga jag mig allt upp för o kolla på vakna med the voice. Tog emot, men sa till mig själv hela tiden att jag kan gå och lägga mig efteråt ist. Så nu sitter jag här.. inte alls trött. Så får se hur de blir med de.

Igår var vi ju hos barnmorskan. Fan gillar inte henne alls! Hon lyssnar ju inte. Hon e verkligen hela tiden -"Allt kommer självklart gå bra, allt ser bra ut, tänk posetivt, allt är hur bra som helst" Man får lixom inte ha sina åsikter eller någon oro, utan hon har sin åsik och så är de. Okunnig tycker jag hon är helt enkelt. Ger mig tips om helt löjliga o onödiga saker med. Hon ville låna ut en avslappnings cd till mig, typ havsljud o skit som jag ska ligga ner o bara slappna av till.. Orka. Som tur e så låg inte skivan i o hon hitta inte skivan. Ne, hade man haft lite mer utav val o ork så skulle jag nog byta... men hon får la duga. Hon tog blod ifrån mig igen med. Men denna gången bara ett stick i fingret, innan har dom jämt tagit ur armen. Mitt blodvärde hade sjunkit ännu mer nu! hm.. tar ju ändå järntabletter o grejs. Får ta dom oftare helt enkelt. Hade sjunkit till 114. från början hade jag 141, sen sjönk de till 121, o nu 114. Var inte farligt eller något men de fick inte sjunka mer sa hon.  Jag vägde mig med. Jag har nästan gått upp 5 kilo under hela graviditeten. Rätt bra tror jag, inte lagt på mig allt för mycke iaf ;) Mätte gjorde hon med, vuxit 3 cm sen sist. 27 cm var de nu.

Efter besöket hos henne så åt vi på tre kronor :) hamburgartallrik till mig o en kungen till älskling. Yum. Idag är det onsdag, och marcus nämde ngt om hockey...igen! gah.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0