Vecka 35



Idag är jag i Vecka 35. Och det är snart dags för mig o bege mig till Barnmorskan. Själv för första gången. tycker inte om henne. Bara o bita ihop.. Väga mig ska dock bli intressant. för läst lite nu, och de står på många ställen att viktökningen ligger mellan 10-13 kg! Sist jag var där (2 veckor sen) hade jag gått upp 5 kg. Hm.


Bebis:
I vecka 35 är medelkroppslängden 47 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2600 gr. Huvudets omkrets är 33 cm. De flesta barn ligger nu i rätt ställning inför födseln, med huvudet neråt.
Navelsträngen är tjock som en tumme och cirka 50 centimeter lång.

Mamma:
Ditt fundusmått är nu cirka 31-35 centimeter. Magen står som högst nu för att snart sjunka ned lite. Bebisen trycker på överallt. Du kan ha tungt att andas, värk i ryggen och svårt att sitta, stå och sova.

Haha ja tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0