Årets mamma!

okej jag har kanske hittat en ny idol! Katrin Zytomierska. haha vilken stjärna. Visste ni att hon blev utsedd till årets mamma? Ja de e sant. och så klockrent! E precis vad som behövs. Nu e hon lite föör rebelbisk men det är nog de som behövs för alla trångsynta! Finns för många. Här kommer lite tips o svar ifrån henne om graviditet o barn:


Hur försiktig ska jag vara under min graviditet med aktiva rörelser som träning och framför allt löpning?


Katrin svarar: Du kan springa, hoppa, träna, knulla bäst du vill! Det finns inget som är farligt för barnet i magen.


Kan jag dricka alkohol när jag är gravid?


Katrin svarar: Ja men visst kan du det! Men du ska inte dricka för mycket. Ett halv till ett glas vin kan du dricka när du känner för det. I många länder anses det till och med nyttigt för barnets utveckling. I Sverige har många tyvärr fått det om bakfoten. Det har att göra med den felaktiga alkoholpolitiken som vi har.


Tycker du att jag ska ta bedövning vid min förlossning?


Katrin svarar: Jag tycker att du ska planera ett kejsarsnitt. Det är inte mänskligt att utsättas för den här typen av smärta.


Vilken sovmetod ska jag använda mig av?



Katrin svarar: Ingen metod. Du ska låta din bebis sova på mage och du ska klappa och eventuellt buffa lite i rumpan tills den somnar.


Min bebis kräver att jag underhåller den hela tiden.


Katrin svarar: Det gör den inte. Det är du som tror det. Låt den ligga i gymet och gurgla för sig själv och rusa inte dit för minsta pip.


Kan jag lämna bort min bebis till barnflicka?


Katrin svarar: Du kan lämna bort din bebis till en proffsig barnflicka som har erfarenhet av barn. Du vill inte att din bebis ska bli beroende av dig för då får du ett väldigt jobbigt liv.


Vad gör jag om min bebis inte tycker om viss typ av mat?


Katrin svarar: Din bebis har ingen aning om vad den tycker om och inte tycker om. Det är du som bestämmer vad den ska äta. Man kämpar på lite extra med torsken och grönsakerna men man ger inte efter. Och man ger inte sin bebis frukt i onödan. Socker är inte bra.



Nu tappar många hakan va! Va dricka när man är gravid!? "näääe". Ett halvt glas vin tror jag faktiskt på att det inte är skadligt någonstanns om man skulle kanske ta det en gång i månaden. Och ja till o med nyttigt tror jag. Men jag skulle nog aldrig kunna sätta det som ett tips som hon gör. Riktigt vågat. Jag skulle heller aldrig göra det för om jag vart gravid så skulle jag inte ha någon som helst behov utav det.
Sen det här med när man e gravid så får ju folk för sig att man blir helt handikappad. SUCK. Nej.
Här e väl en grej jag säger emot helt. Bara för att hennes förlossning var hemsk o sluta med kejsarsnitt så e hon ju helt knäpp o säger att alla borde göra kejsarsnitt. Jag ville ha kejsarsnitt, men är nog glad såhär i efterhand att jag inte fick det.
Sen nu om att bebisarna ska sova på rygg. Ja jag vet inget om de... Jag har ju haft min lilla kille på rygg jämt för att det är sagt så. Men han har ju blivit jätte platt i huvudet. Så jag skulle väl säga strångt att ha dom på rygg iaf dom 3 första månaderna. Sen tycker jag att dom är nog utvecklade. Men min son vill inte sova på mage, så han sover på rygg. Men annars hade jag nog velat ha honom på mage för att kunna rätta till hans huvud. Det sägs ju att dom flesta barnen sover bäst på mage.
Åh det viktigaste. Många får för sig att när man får barn så e livet slut. Alltså ens frihet e boorta! Man kan inte festa mer, man kan inte ha egen tid, man kan inte åka iväg på något. För då är man så egoistisk och elak mot sitt barn. Herregud! Som katrin säger man vill ju inte att sitt barn ska bli beroende av en. Jag anser att det är nyttigt att barnen får se andra ansikten oxå. Speciellt lättare när man är två och uppfostrar. Har man någon man litar på och vet ens barn trivs med ser jag ingen anledning varför man inte kan ha den som nanny lite då och då. Man måste även få ensam tid tsm med vänner eller kille eller vad som för att må bra. Hatar när folk som kommer fram till en om man är ute och undrar va i helvete? Har inte du barn? EH JO? vad e problemet. E ju inte precis som om jag lämnat honom ensam i sticket? Han har en far, han har en mormor osv. Plus att han sover oftast ändå om man e ute på kvällen. Han är ju med mig varenda dag annars. Och oj så glad han är när han får komma till mormor tex, eller får ensam tid med pappa. Jag ser det hela som en bra grej för honom än att bara vara "egoistisk" som tyvärr måånga många tänker om man vill ut ibland.

"ah men är fest viktigare än ditt barn eller? fyfan"

Idioter i mitt tycke. Så go Katrin ;) Är ju självklart att ens barn alltid kommer i första hand, självklart! Men det betyder inte att man inte kan få göra roliga och barnfria saker för det lite då och då. Plus att om man har varit iväg en dag så får man den där saknaden och orken och allt sånt som behövs för att pigga upp vardagen ibland. Blir automatiskt mer uppmärksamhet till bebis :) Så jag tycker inte man ska vara rädd för att släppa iväg sin bebis ibland!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0