Fre-Tis

Bra helg hos syster o Ellie i Jönköping! Vi anlände på fredakvällen då det blev mest soffhäng o så blev vi bjudna på apgod gryta. Lördagen drog vi in till a6, där alla ångrade att dom följde med mig (?). Men ändå hitta jag bara en skjorta, (as snygg dock) och ett par strumpbyxor och en fin kofta till Devin. Marcus hitta lite tröjor o kallingar =) Som jag föresten råkade ta XL på (kallingarna) ... 0__. Blir mycket paranteser här, men e bara för att ni ska kunna hänga med i virrande. Vet att jag skriver hur förvirrande o slarvigt som helst. Men, inget jag orkar göra ngt åt. Föör fort ska de gå! ;)

Efter a6 drog vi hem o lagade tacopaj. I LÖÖV TACOPAJ. Glodde samtidigt på Idol. I LÖÖV IDOL. Nej vad säger jag. Var ju på fredan de var idol o inte lördan. Men skitsamma. Idol e roligt. Så vad gjorde vi då.. glodde på film skulle jag gissa på, OCH åt kräftor. Dessa efterlängtande kräftor. Var en het debatt om vad man äter kräftor till? Ellie var helt dunder på att man måste ha de till något. Marcus var tvärtom. Jag vet inte? Äter kräftor högst en gång om året. Vilket e hur lagom som helst, för fyfan va jobbigt det e. Men iaf, då har jag bara ätit kräftor, hur ska man ha tid med något annat? aja.
Men jo, sen hade vi lite nitendoWII maraton. Marcus låna 2 doser av Arno så vi alla fyra kunde spela. Riktigt kul måste jag säga. Älskar super mario. Ey, I LÖÖV SUPER MARIO. Ne, fy va tramsigt de där börjar bli nu.

Nu vart de Söndag, o gissa vart dom drog med oss nu. Medeltids-marknad? Dom sålde bara saker som dom sålde för typ 200 år sedan. Ganska spännade ju. Folk var utklädda, och de sprang runt hästar o grejer. Så vad betyder de, jo en jäkla massa hästskit överallt. Men hade jag vetat att man kunnat se ut som för 200 år sedan så hade jag kanske inte dykt upp i mina ascoola kläder o glänst utan försökt o smälta in lite bättre. Vilket nu när jag tänker efter var ett par förstora o väldigt konstiga blend byxor jag fick låna utav syrran för att Devin spydde ner mina byxor. Vilken kille. Men iaf, var riktigt trevligt faktiskt o kul o se folk som showade lite. Nästa gång får jag ta med Far dit, han skulle älska det. Ni vet, " det var bättra förr o blabla" ;)

Måndag. Ja Devin blev 3 månader då. (ja, tänk. 3 månader.) Och han fick två vaccinations sprutor. Vilken han skötte galant min lilla budda. Dagen för mig var skit. Orka gå in på de, ne.

Tisdag. Fick jag och Devin åka till Västervik. Själva! För ingen som kunde el ville följa med... Men de va fasiken skönt faktiskt. Har fått för mig att jag hatar att göra saker själv. Men nu när jag fått Devin, är det ett måste. Och fan va skönt. Visst jag är inte själv när jag har med mig Devin, men e ändå som själv. ah ni fattar. Men vi skulle då besöka sjukhuset då min lilla kille skulle röntgas bl.a. Efter insidenten då han fick urinvägsinfektion. Orkar inte förklara hela grejen, men dom kollar något inne i urinvägarna att allt e täppt osv så att inte kiss kan vända tillbaka till njurarna. Men börjar tro att Devin älskar sjukhuset, iaf på barnavdelningen. Jämt på topp humör o alla tanter blir helt kära i honom. Riktigt skönt faktiskt. Mycket lugnare o kunna se han vara glad o skratta även att dom kör in en lång slang i snoppen på han. Denna dag var han verkligen super, hade så gärna velat belöna honom med en fet godispåse el något.. Det gick fort på sjukhuset o nu väntar vi bara på besked, men det ser inte ut o vara något, och om det är så är det inget svårt o tillrättagöra. Så jag e lugn.

Devin o jag fortsatte iaf vidare sen på stan. Han va nog ganska trött efter sjukhusvisiten så han var knäppt tyst o sov heeela tiden. Bra, kunde jag shoppa loss lite. Fastnade inne på åhlens, ja gud vet hur länge. Luktade nog på alla perfymer dom hade där inne, ganska go tjej som jobba där. Måste vara ganska ny, för hon jobba inte där när jag bodde där iaf. Men hur trevlig o rolig som helst. Vi blev ganska snurriga efter allt sniffande iaf. Ska ha en perfym snart, men står mellan så himla många. Svårt. tips? fräsch o go.
Tänkte köpa en...kepsmössa? som var i päls! Så jäkla grym. Men köpte en utan päls ist. litet minuspoäng faktiskt. känns lite "förra veckan" men får duga. Lyckades byta marcus kallingar till den rätta stl sen med iaf, även att förpackningen var lite öppen. 
Efter att gått över 2 timmar på parkeringstiden så var de dags o köpa en milkshake o dra hem tyckte jag. Fan har aldrig fått p-böter. Helt otroligt. *tar i trä*



Nitendo WII mys hos syrran.



Medeltids marknaden. O självklart hittar man Marcus bland korvarna!

 

Medeltidsmarknaden.



Min sötnos när vi e på väg till Västervik. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0