Cleopatra.

Sköna kommentarer ifrån brukarna nu på senaste.

- Min handledare ska presentera mig för brukaren o säger att jag är en elev. Brukaren tittar kort stund på mig och vänder sig sen mot min handledaren o säger: Kan hon svenska?! Annars har jag då ingen användning förna'!!

Samma brukare tar sig upp och tar sin rullator. Jag står oskyldig vid dörröppningen.

- Flytta på dej då!! Annars kör jag över dej!

Kommer en morgon o ska ge medicin till en kille.
Eh.. Eh va fin du va idag.. Du.. Du ser ut som en egyptisk drottning!! Oj oj, du e ju faktiskt mycket snyggare än hon på netto tillochmed!

(nej han är inte frisk) men.. Va gör de. Egyptisk drottning? Aldrig hört innan. Men tror jag kan leva med de ;) ... Egyptisk drottning hä hä

Är lite försenad och kör upp på infarten till brukaren. Ser att han står utanför så tänkte att jag skulle få lite skäll när han rusar fram mot bilen. Har aldrig sett han gå utanför ytterdörren innan lixom.

- HEJ HEJ! Öppnar bildörren för mig. Drar ut armen o väntar på att jag ska ta armkrok me han. Gör det.. Lite tveksamt. Han ville till o med bära mig över trösklen. Han ledde fram mig som en prinsessa ända fram till medicin skåpet. Sen följde han mig ut och vinka en såndär kunglig vinkning till mig.

Hela grejer va skit kul. Lovar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0